Nauka zdalna

UWAGA! KOMUNIKAT DYREKTORA!

Informujemy Rodziców, że w związku z trwającym nadal stanem epidemii zawieszenie zajęć dydaktycznych w przedszkolu zostaje wydłużone do dnia 26 kwietnia b. r.
#zostanwdomu

***

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Drodzy Rodzice!
Z uwagi na fakt, iż mamy ze sobą dość ograniczony kontakt, postanowiłyśmy stworzyć „e-mail do nauczycieli” ;)

Gdybyście chcieli napisać, wysłać zdjęcia dzieci lub zapytać o coś -piszcie! Postaramy się odpisywać jak najszybciej! Oto nasz wspólny adres mailowy: przedszkole_nauczyciele@wp.pl

Zapraszamy również na profil przedszkola na facebook`u https://www.facebook.com/przedszkolebogucice/

***

Zabawy logopedyczne 23.04.2020

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

 Dziś chciałabym zaproponować zabawy, które wspierają rozwój mowy. Ponieważ logopedia nie ogranicza się do wywoływania mowy, korygowania wad wymowy i poprawiania dykcji, ale czerpie z innych dziedzin, uzupełniając proces terapii.

Do zabawy zapraszam całe rodziny.

 

v Zabawy logorytmiczne

Logorytmika łączy w sobie terapię logopedyczną i rytmikę. Takie zestawienie umożliwia zaktywizowanie sfery zarówno słuchowej, jak i ruchowej dziecka.

Ruch, który jest najważniejszym elementem zabaw logorytmicznych, ma ogromny wpływ na rozwój mowy dziecka i jego ogólne funkcjonowanie.

ü   „Przedstawiamy się”

Dzielimy na sylaby swoje imiona oraz nazwy wiosennych kwiatów (przebiśniegi, krokusy, żonkile) możemy to zrobić cicho, głośno, wolno, szybko.

ü  „Dmuchamy na piórko”

Ćwiczenia oddechowe przy muzyce. Do zabawy potrzebujemy wstążeczkę lub nitkę na której zawieszamy coś lekkiego (piórko lub np. kółeczko wycięte z cienkiego papieru). Chodzimy sobie po pokoju w rytmie swojej ulubionej piosenki. Poproście rodzica aby w pewnym momencie wyłączył muzykę (pauza) – a wtedy Wy wykonujecie szybkie oddechy – dmuchając na swoje piórka. Zabawę powtarzamy kilka razy.

ü  „Kto mruczy?”

Ćwiczenia fonacyjne. Dzieci słuchają wiersza i w odpowiednim miejscu mruczą – cicho, z jednakową głośnością i jak najdłużej na jednym wydechu wypowiadając głoskę [m]:

                                             Mały kotek wskoczył
na babci kolana,

mruczy, by tu zostać
do samego rana:
- Mmm…, mmm…

A gdy kotek widzi
miskę pełną mleka,
głośno sobie mruczy,
z wypiciem nie zwleka:
- Mmm…, mmm…

Także duże misie
śniąc o plastrach miodu
mruczą bardzo głośno
i nie czują głodu:
- Mmm…, mmm…

Kiedy bure misie
są w pobliżu ula,
przyjemne mruczenie
aż pszczółki rozczula:
- Mmm…, mmm…

Bardzo grzeczne dzieci,
aby mówić pięknie,
na ćwiczeniach mruczą
przyjemnie i dźwięcznie:
- Mmm…, mmm…

  „ Raz mały wróbelek” – wierszyk z pokazywaniem

Raz mały wróbelek
miał mały werbelek
werbelek wróbelka
miał mały felerek
felerek werbelka
małego wróbelka
felerek werbelka
Bęc!

Na słowa:
mały -składamy dłonie jak byśmy w nich trzymali piłeczkę
wróbelek – machamy dłońmi jak skrzydełkami
werbelek – udajemy że gramy na bębenku
felerek – strząsamy dłonią jakby coś się do niej przykleiło
bęc- klaśnięcie w dłonie .

 Jeśli macie jeszcze ochotę potuptać z Panem Miłoszem i zamienić się w roboty, załączam link https://m.youtube.com/watch?v=o62RCdAuJjo (zabawa  w roboty zaczyna się w 4:54 minucie). Oczywiście w razie nudy polecam inne zabawy z tej publikacji

Na zakończenie:

Połóż się wygodnie na dywanie, zamknij czy i posłuchaj przez minutkę lub dwie

https://www.youtube.com/watch?v=hlWiI4xVXKY. Może usłyszysz coś ciekawego.

Powiedz potem swojej rodzinie co usłyszałeś !

v Zabawy usprawniające rękę

Pomiędzy sprawnością rąk a rozwojem mowy dziecka, jest ścisła zależność, ponieważ w strukturze mózgu pola ruchowe ręki sąsiadują z polami, które odpowiedzialne są za ruchy narządów mowy. Usprawnianie rąk dziecka, pobudza jego rozwój mowy.

Jak ćwiczyć sprawność dłoni?  Oto kilka podstawowych zadań:
- malowanie i kolorowanie;
- wydzieranie, wyklejanie i wyklejani;
- nawlekanie koralików;
- zapinanie i odpinanie guzików
- lepienie, ugniatanie i wałkowanie ( np. ciastoliny);
- darcie i gniecenie papieru;
- układanie klocków;
- odkręcanie i zakręcanie nakrętek;
- mieszanie i przesypywanie piasku.

Niby niewiele, a potrafi zdziałać tak wiele…
Na koniec pomocny i inspirujący filmik: https://www.youtube.com/watch?v=qxQ8n9OpDj0

Pozdrawiam cieplutko

Renata Koźlik

Pszczółki, gr. młodsza 23.04.2020

1. Przypomnij sobie piosenkę Zozi, zaśpiewaj razem z nią refren. https://youtu.be/pRNtFXew_VE
2. A teraz spróbujemy poprawnie posegregować śmieci. Przyjrzyj się ilustracji kolorowych kontenerów.
3. Teraz spróbuj sam pokolorować kontenery na odpowiedni kolor.
4. Zapraszam do zabawy „rzut do kosza”.
Ustawiamy trzy pojemniki i przyczepiamy do każdego kartkę niebieską, zieloną lub żółtą. Dziecko otrzymuje kartkę z ilustracją „śmiecia”. Zadaniem jest zrobienie kuli z kartki i wrzucenie jej do właściwego kosza. Propozycje ilustracji: słoik, gazeta, plastikowa butelka, pudełko, tektura, stary zeszyt, ulotka, papierowa torba, szklana butelka, karton po mleku, plastikowa torba, butelka po szamponie, pojemnik po jogurcie, koperta.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.Brak dostępnego opisu zdjęcia.Obraz może zawierać: tekst „w każdym rzędzie jeden rysunek nie pasuje do pozostałych Czy potrafisz go wskazać?”

Motylki, gr.starsza 23.04.2020

1. Dziś zacznijmy od rozpoznawania głoski w nagłosie, czyli na początku wyrazu: https://www.janauczycielka.blog/…/na-jaka-goske-ekologia-gr…
2. Teraz trochę ruchu dla ciała i głowy (Prosimy rodziców o przygotowanie karteczek z literami np. A, C, J, D, K) Znajdź w swoim domu przedniot, którego nazwa zaczyna się na głoskę A i połóż go obok tej litery, teraz na głoskę C i kolejno na głoski J, D, K (może ich być więcej). Najlepiej robić to w ograniczonym czasie – wtedy jest lepsza zabawa . Dla dzieci, które mają opanowane głoskowanie można zaproponować takie poszukiwania: znajdź w domu przedmiot, w którego nazwie znajduje się głoska A, C, J… (na początku, w środku lub na końcu wyrazu).
3. Pamiętacie zabawę „Oto Morze Bałtyckie jest”? Ta zabawa ćwiczy naszą pamięć i koncentrację uwagi. Zatańcz ze mną jeszcze raz (komentarz).
4. A teraz możecie pobawić się i pouczyć z programem T@BLIT
http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin3/mod-3_3/index.html#top (zacznij od kliknięcia na litery A i B – znajdziesz tam króciutkie filmiki edukacyjne).

***

Religia 22.04.2020

RELIGIA:
„Pan Jezus Cię kocha!”:
1. Obejrzyj program „Aureola – od Stanisława do Karola” https://youtu.be/WJ9c0lJPCRQ
2. Spróbuj zaśpiewać piosenkę „Faustyna”
https://youtu.be/ZrMBAP9gtlA
3. Pokoloruj obrazek św. Siostry Faustyny

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Język angielski 22.04.2020

Nauka zwierząt po angielsku dla dzieci.

PSZCZÓŁKI:
Film edukacyjny dla najmłodszych – poznawaj nazwy zwierząt.
https://www.youtube.com/watch?v=OnnxfwHvw1M
The Animal Song
https://www.youtube.com/watch?v=wCfWmlnJl-A
Jungle Animals Song | Kids Songs | Nursery Rhymes | The Kiboomer
https://www.youtube.com/watch?v=NNELmTbw9yM

MOTYLKI:
Film edukacyjny dla najmłodszych – poznawaj nazwy zwierząt.
https://www.youtube.com/watch?v=OnnxfwHvw1M
The Animal Song
https://www.youtube.com/watch?v=wCfWmlnJl-A
Jungle Animals Song | Kids Songs | Nursery Rhymes | The Kiboomers
https://www.youtube.com/watch?v=NNELmTbw9yM
Angielskie słówka w obrazkach – Dzikie zwierzęta 1 (Wild animals)
https://www.youtube.com/watch?v=xEuKkApEBME
Walking In The Forest
https://www.youtube.com/watch?v=z5muVY5jwd0&t=

 

Pszczółki, gr. młodsza 22.04.2020

1. Wysłuchaj eko piosenki „Świat w naszych rękach”. Spróbuj zaśpiewać refren. https://youtu.be/pRNtFXew_VE
2. Czy wiesz na czym polega segregacja śmieci i czemu ona służy? Pooglądaj ilustracje poniżej, a jutro poćwiczymy segregację.
3. Praca plastyczna „Cały świat w naszych rękach”. Wydrukuj szablon Ziemi, pokoloruj go, a z pomocą rodziców wymaluj swoje rączki kolorowymi farbkami i odbij je na kartce. Powodzenia!

Obraz może zawierać: rysunekBrak dostępnego opisu zdjęcia.Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.Brak dostępnego opisu zdjęcia.Obraz może zawierać: tekst

Motylki, gr.starsza 22.04.2020

Dziś Dzień Ziemi! Mamy dla Was propozycję wspólnej zabawy z Klubem Przyjaciół Myszki Miki! . Podczas wykonywania dłuższych zadań (karty pracy, prace plastyczne) włącz PAUZĘ.  Przygotujcie także korek od butelki, kawałek plasteliny, wykałaczkę lub inny patyczek, trójkątny kawałek papieru – do zrobienia łodzi oraz dłuższy patyczek do wykonania „wiatraczka”.

Zapraszamy: https://www.facebook.com/przedszkolebogucice/

Brak dostępnego opisu zdjęcia.Brak dostępnego opisu zdjęcia.

***

Pszczółki, gr.młodsza 21.04.2020

1. Czy pamiętacie już zasady małego ekologa? Musimy szczególnie pamiętać i szanowaniu zwierząt oraz roślin.
2. Wysłuchaj powieści (i popatrz na ilustracje) „Jabłonka Eli” czytanej przez p.Jagodę (fb przedszkola)  i zwróć szczególną uwagę jak wyglądało drzewko wiosną.
3. Namaluj ukochaną jabłonkę bohaterów książki.
Najpierw brązową farbą namaluj pień i gałęzie wielkiego drzewa. Następnie przy pomocy patyczków kosmetycznych namaluj (metodą stempelków) zielone listki oraz białe i różowe kwiatuszki.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.Brak dostępnego opisu zdjęcia.Brak dostępnego opisu zdjęcia.Obraz może zawierać: roślina

Motylki, gr.starsza 21.04.2020

1. Posłuchaj i opowiedz o czym opowiada Zozi w piosence „Świat w naszych rękach” https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
2. Naucz się refrenu tej piosenki i zaśpiewaj go:
Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat
3. Obejrzyj bajkę edukacyjną „Inżynierka Wilczyca” https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I
4. Pamiętasz do jakich pojemników wrzucać plastik, papier i szkło? Skoro pamiętasz pobawimy się teraz w segregację! Poproś rodziców o trzy kolory kartek lub klocki w kolorze żółtym, niebieskim i zielonym – to będą nasze kosze na śmieci. Wy będziecie szkłem, papierem lub plastikiem :) . Teraz włączamy piosenkę Zozi. W trakcie muzyki biegamy, na STOP w muzyce mama lub tata mówią: plastik, papier lub szkło, a Wy biegniecie do odpowiedniego koloru kosza;) Miłej zabawy!
5. Teraz poćwiczmy segregację tu: (gra edukacyjna dla chętnych) https://www.buliba.pl/…/segregowan…/segregowanie-smieci.html (komputer) lub tu: https://www.miniminiplus.pl/rybka-minim…/…/segregacja-smieci (iphone).
6. Wilczyca z przyjaciółmi z butelek PET stworzyła latający balon – spróbuj i ty! Film instruktażowy znajdziesz na facebook`u przedszkola.

Obraz może zawierać: tekstBrak dostępnego opisu zdjęcia.

***

Zapraszamy również na nasz profil facebook. A tam jeszcze więcej propozycji zabaw, nauka tańca z Panią Renatką oraz wspólne czytanie książki z Panią Jagodą.  Pozdrawiamy!

https://www.facebook.com/pg/przedszkolebogucice/

 

Zadanie na dziś: wybierzcie się na BEZPIECZNY spacer Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Pszczółki, gr. młodsza 20.04.2020

1. Poproś rodzica o przeczytanie wiersza:
„Ekologia – mądre słowo
a co znaczy – powiedz sowo?
Sowa chwilę pomyślała
I odpowiedź taką dała:
„To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc, krótko w paru zdaniach
O wzajemnych powiązaniach.
Między nami, bo to wszystko
To jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować”
- powiedziała mądra sowa…
2. Spróbuj opowiedzieć, co to jest ekologia i jak powinniśmy o nią dbać. Podpowiedź zobaczysz w Kodeksie Małego Ekologa
3. Lecimy samolotem (a raczej Mucholotem)! A teraz wyruszamy na wycieczkę(zabawa naśladowcza). Zapnij pasy, załóż kask oraz gogle, rozłóż skrzydła i… już z góry spójrz na naszą Ziemię. Czy lasy, morza i góry nie są zaśmiecone?
4. Pokoloruj obrazek i pamiętaj, że to od nas zależy czy nasza planeta będzie „szczęśliwa”.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.Obraz może zawierać: tekstObraz może zawierać: rysunek

 

Motylki, gr.starsza 20.04.2020

1. Obejrzyj animację edukacyjną „W kontakcie z naturą”: https://youtu.be/zleExE18fqQ
2. Spróbuj opowiedzieć „Co to jest ekologia?” oraz „Co należy robić, aby dbać o przyrodę?”
Pamiętaj urządzenia elektryczne są nam bardzo przydatne w życiu codziennym, należy z nich jednak rozsądnie korzystać!
3. Teraz zatańcz ze mną do piosenki „Pomagator” – film w komentarzu posta powyżej.
4. Zastanawialiście się, po co w ogóle dbać o przyrodę, oszczędzać wodę i prąd? Może Paxi Wam to wyjaśni tu: https://youtu.be/3oYYDXW1mMc
Już wiecie dlaczego! I mam nadzieję, że postarajcie się przestrzegać zasad, o których tyle dziś słuchaliście!
5. Czas na pracę plastyczną, pomysł na nią znajdziesz tu: http://www.primarythemepark.com/…/earth-lift-flap-template…/ , a karty do pobrania tu http://www.primarythemepark.com/…/20…/04/Earth-Templates.pdf Pokoloruj Ziemię i narysuj na drugiej karcie cztery sytuacje lub symbole pokazujące, jak należy dbać o Ziemię.

***

Obraz może zawierać: tekst Brak dostępnego opisu zdjęcia.

***

Motylki i Pszczółki!
Chcecie podsumować informacje zdobyte w tym tygodniu? Jeśli tak, wejdźcie tu: http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin5/mod-8_5/index.html lub tu: http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin4/mod-8_4/index.html
I uczcie się bawiąc
Miłego weekendu!

***

Pszczółki, gr.młodsza  17.04.2020

Pszczółki dziś mamy dla Was propozycję zabawy z programem edukacyjnym T@BLIT.
1. Wejdź na stronę programu edukacyjnego: http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin3/mod-8_3/index.html i pobaw się w sianie i opiekę nad roślinami.
2. Na stronie znajdziecie również piosenkę (nutka) spróbuj pokazać ruchem, jak rośnie roślinka wg słów piosenki.
3. Aby wyrósł i zakwitł nam prawdziwy kwiat musimy długo czekać. Spróbujcie wykonać ten eksperyment, aby w Waszych domach rozkwitły kwiaty i zrobiło się kolorowo. https://youtu.be/Cp36HGxH8jc

Brak dostępnego opisu zdjęcia.Obraz może zawierać: tekst „Knutselen: Laat je plantje groeien thema tuincentrum ©kleuteridee.nl nl”Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Motylki, gr.starsza 17.04.2020

Starszaki! Dzisiaj zapraszamy was na wiosenne zabawy matematyczne z cyfrą 6.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.Obraz może zawierać: tekstBrak dostępnego opisu zdjęcia.

***

Pszczółki, gr.młodsza 16.04.2020

1. Pooglądaj ilustracje popularnych kwiatów wiosennych. Poproś rodziców, aby przeczytali ich nazwy.
2. Wiosna na łące. Narysuj zielonymi kredkami trawę. Staraj się rysować proste linie od góry do dołu i odwrotnie.
3. Teraz dorysuj mnóstwo kolorowych kwiatów. Użyj różnych kolorów. Nazwij kolory kredek, których używałeś.
4. Zatańcz do piosenki: ” Wiosna urodziły się motyle”. https://youtu.be/eXTBJkvsWsk

Brak dostępnego opisu zdjęcia.  Brak dostępnego opisu zdjęcia.  Brak dostępnego opisu zdjęcia.

 

Motylki, gr.starsza 16.04.2020

Dziś zapraszamy Was na bajkę o pewnej cebulce… Ale więcej dowiecie się na naszym facebooku. Zapraszamy!

https://www.facebook.com/przedszkolebogucice/videos/268900884135373/

 

Brak dostępnego opisu zdjęcia.Obraz może zawierać: rysunek i tekst Obraz może zawierać: rysunek

Zabawy logopedyczne 16.04.2020

Różnicowanie głosek [w] – [f]

https://cloud6u.edupage.org/cloud?z%3AgKMTWQt69gX%2FNv2Wy7vNtaYtqWM8xVoAn3P8lyJIpjkPfZFXrEqLo4O3bTg4gSTz

Różnicowanie głosek [r] – [l]

https://cloud6u.edupage.org/cloud?z%3A17abIi79PjwkwSj2iqG23PBLfYYOhH8wJgwIpo9%2FzRPROLPGaEvsAo3b%2Fw5lzrBE

Wielkanocna gra online

https://www.logopestka.pl/sz-czy-s-wielkanocna-gra-online/

Wielkanocne sekwencje

Wierszyki do ćwiczenia głosek [sz], [ż], cz] oraz [s], [z], [c]:

 

https://www.logopestka.pl/wielkanocny-quiz-dla-przedszkolakow-i-klas-1-3-sp-online/

***

Przedszkolaki! Pani Ania przygotowała dla Was filmik z pracą plastyczną! Zapraszamy!

https://drive.google.com/file/d/1vEH5navkQMM-nPna5AcOw-e2NyxGMaUH/view?usp=sharing&fbclid=IwAR1cqSAEVEwhKCLqr6y7cdU_Wd6dkGmUdaA1LqDnRM6AZbujF1UtlHwEP_s

 

Język angielski 15.04.2020

Temat: Zwierzęta na farmie!

Grupa starsza:
https://www.youtube.com/watch?v=D_sdGxUxz_4

https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo

https://www.youtube.com/watch?v=5oYKonYBujg

https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo

Grupa młodsza