Nauka zdalna Marzec / Kwiecień 2021

Religia zdalna – 16.04. 2021 r. Grupa: Pszczółki Temat: Najważniejsza z wszystkich ksiąg – Biblia cd .Modlitwa rodzica z dzieckiem – „Dzieckiem Bożym jestem ja” https://www.youtube.com/watch?v=PyUYbJV6r-g Kolorowanka pt. Biblia

Religia zdalna – 16.04.2021 r Grupa: Motylki Temat: Kościół miejscem spotkania z Jezusem cd. Modlitwa piosenką „Bóg kocha mnie” https://www.youtube.com/watch?v=WQnKPHeYzZk Animacja pt. Co robimy w kościele cz.2 ? https://www.youtube.com/watch?v=9UT9fWzjOmM Ułóż puzzle pt. Wnętrze kościoła https://www.grypuzzle.pl/puzle-o%C5%82tarz-ko%C5%9Bcio%C5… Modlitwa „Aniele Boży”

Domowe przedszkole – 16.04.2021 r. Grupa: Pszczółki Temat: Zabawy z Wiosną – utrwalenie wiadomości Obejrzyj film na temat wiosny https://www.youtube.com/watch?v=rhVAxmcT8S4 Wykonaj polecenia zawarte w filmie Rozwiąż zagadki związane z Wiosną Brodzi po łące czerwonymi nóżkami Nigdy się nie przyjaźni z zielonymi żabkami Jak się nazywa ta pora roku.Co ścieli dywan zielony wokół? Kolorowe i pachnące,zakwitają wiosną.Można spotkać je na łące,w parku i w ogródku rosną. Młody juhas w górach chwycił się za głowę,gdy zobaczył w śniegu kwiaty fioletowe. Wiosną słyszysz jej kukanie.Je gąsienice na śniadanie. Zabawa logorytmiczna „Przyszła do nas Wiosna” https://www.youtube.com/watch?v=X0tVcLFtLPM Wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką (kredka, farby, plastelina itd.) (wybierz jeden szablon z załącznika)

Domowe Przedszkole – 16.04.2021 – Motylki Wyprawa na safari 🦒🦏🐘🐅https://view.genial.ly/5ef8cc4…/presentation-safari-rwyszoDo zajęć potrzebne będą: farby plakatowe, biała kartka, czarna kartka i ✏️ lub drukarka, woda utleniona, drożdże w proszku, barwnik (opcjonalnie), sznurek, bibuła lub taśma malarska.

Zajęcia j. angielski Wild Animals – Dzikie zwierzętahttps://view.genial.ly/5ec3bde1…/presentation-wild-animal

Domowe Przedszkole – 15.04.2021 – Motylki.

Zabawy z Krokodylem 🐊 Głodomorkiem 😉https://view.genial.ly/…/presentation-krokodyl-less…

Domowe przedszkole – Pszczółki Czwartek 15.04.2021 r.
Temat: Wiosenne czary

  1. Zapraszam Was do zabawy ruchowej „Rosnące kwiaty”. Można podczas zabawy wykorzystać muzykę (np.”Wiosna” Antonio Vivaldi). Dzieci, zamienicie się teraz w rosnące kwiaty – w pozycji kucznej, głowy schowane, powoli podnosicie się, rozprostowując swoje ręce i tułów, wyciągnijcie ramiona w górę, przejdźcie kilka kroków i znów wróćcie do pozycji kucznej. https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
  1. Poproście mamę o przeczytanie wiersza „Pory roku”, M. Bogdanowicz.
    Każdy rok ma czworo dzieci,
    Które kocha niesłychanie.
    I każdemu w równej części,
    Świat oddaje we władanie.
    Kiedy Wiosna rządzi światem,
    Ziemia się pokrywa kwiatem.
    Kiedy Lato tron przejmuje,
    Słońcu przygrzać rozkazuje.
    Gdy przychodzi czas Jesieni,
    W sadach owoc się czerwieni.
    A gdy Zima berłem skinie,
    Świat w śniegowej śpi pierzynie.
    Rok za rokiem tak się toczy,
    nieodmiennie w tym porządku,
    bo gdy jeden się zakończy,
    drugi snuje od początku.
     
  2. Odpowiedz na pytania:
  • Ile jest pór roku?
  • Jakie są poru roku?
  • Wymień kolejność występowania pór roku.
  1. Naucz się piosenki, którą poznałeś dzień wcześniej – Jestem sobie ogrodniczka
     https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8
  2. Opisz według obrazków jak zmienia świat w każdej porze roku.

Domowe Przedszkole – 14.04.2021 – Motylki Dziś poznamy nową literę. Zapraszam do zabawy ze Słoniem Trąbalskim. https://view.genial.ly/…/presentation-zabawy-z-trabalskim

Religia zdalna – 14.04.2021 r. Grupa: Motylki

Temat: Kościół miejscem spotkania z Jezusem Modlitwa rodzica z dzieckiem Animacja pt. Co robimy w kościele? https://www.youtube.com/watch?v=gbngd7EupP4 Rozmowa kierowana z dzieckiem na temat treści animacji Kolorowanka – Kościół Domem Bożym Spontaniczna modlitwa na zakończenie

Domowe przedszkole – Pszczółki Środa 14.04.2021 r.
Temat: Wiosenne kwiaty

  1. Drodzy Rodzice, posłuchajcie wraz z Dziećmi piosenki „Jestem sobie ogrodniczka”
    https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8
     
    tekst:
    Jestem sobie ogrodniczka,
    Mam nasionek pół koszyczka.
    Jedne gładkie, drugie w łatki,
    A z tych nasion będą kwiatki.
    Ref:
    Kwiatki, bratki i stokrotki
    Dla Malwinki, dla Dorotki.
    Kolorowe i pachnące,
    Malowane słońcem.
    Mam konewkę z dużym uchem
    Co podlewa grządki suche.
    Mam łopatkę, oraz grabki
    Bo ja dbam o moje kwiatki.
    Ref:
    Kwiatki, bratki i stokrotki
    Dla Malwinki, dla Dorotki.
    Kolorowe i pachnące,
    Malowane słońcem.
     
    Pytania do piosenki:
     jakie kwiaty występowały w piosence?
     czy wiecie kiedy te, kwiaty rosną w ogródku?
     w jaki sposób należy dbać o kwiaty, żeby pięknie rosły? 
  2. Drogi rodzicu wraz z dzieckiem obejrzyj film o pierwszych zwiastunach wiosny i porozmawiaj o nich z dzieckiem (https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg)
  3. Pierwsze oznaki wiosny – zabawy ruchowe
    (https://www.youtube.com/watch?v=iH2zc5tkHPo)

Religia z – 13.04.2021 r. Grupa: Pszczółki

Temat: Najważniejsza z wszystkich ksiąg – Biblia

Modlitwa rodzica z dzieckiem – „Dzieckiem Bożym jestem ja” https://www.youtube.com/watch?v=PyUYbJV6r-g Oglądanie filmu pt. „Biblia – niezwykła księga” https://www.youtube.com/watch?v=Ik1WF2hUlH8&t=209s

Domowe Przedszkole – 13.04.2020 – Motylki

Zajęcia dla Was przygotowałam tu: https://view.genial.ly/607347…/presentation-idziemy-do-zoo

Domowe Przedszkole 13.04. Pszczółki

1. Wysłuchaj wiersza i odpowiedz na pytania. B. Forma: Kwiaty wiosny Krokus, hiacynt i tulipan wiosnę chciały dziś powitać. Wdzięcznie wszystkim się kłaniają między sobą coś szeptają .Nagle deszczyk je podlewa,miło szumią wkoło drzewa. Do słoneczka główki wznosząo promyki ciepłe proszą.

Pytania – Jakie kwiaty są wymienione w wierszu? – Co kwiaty y potrzebują aby rosły ?

2.Obejrzyj film edukacyjny i dowiedz sie jak zbudowany jest kwiathttps://www.youtube.com/watch?v=aQcYTdKUESQ

3. Pokoloruj obrazek ( obrazek poniżej)

4. Przypomnij sobie poznana wczoraj piosenke i zaśpiewaj https://www.youtube.com/watch?v=08_S0RA3mac

5. Namaluj wiosenne kwiatki Uwaga do malowania użyj widelca !https://www.youtube.com/watch?v=SIKpm5CUJjs

Logopedia

https://www.dropbox.com/…/ZABAWY-LOGOPEDYCZNE-12.04…

Domowe Przedszkole 12.04. Pszczółki

Wiosna w ogrodzie

1. Wysłuchaj uważnie piosenki następnie spróbuj zaśpiewać.

W naszym ogródeczku // zrobimy porządki// 3x

Wygrabimy ścieżki //przekopiemy grządki// 3x

Raz dwa trzy.

Potem w miękką ziemię // wsiejemy nasionka // 3 x

Będą się wygrzewać // na wiosennym słonku // 3x

Raz dwa trzy.

Spadnie ciepły deszczyk //i wszystko odmieni// 3 x

W naszym ogródeczku //grządki zazieleni// 3 x.

Raz dwa trzy.

2. Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „W naszym ogródeczku”

W naszym ogródeczku dz. rysują rękoma koła przed sobą zrobimy porządki dz. „grożą” palcem wskazującym, na zmianę jedną i drugą ręką Wygrabimy ścieżki dz. naśladują grabienie przekopiemy grządki dz. naśladują kopanie łopatą Raz dwa trzy. dz. klaszczą 3 razy Potem w miękką ziemię dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi wsiejemy nasionka Będą się wygrzewać dz. „wkręcają żaróweczki” na wiosennym słonku Raz dwa trzy. dz. klaszczą 3 razy Spadnie ciepły deszczyk dz. poruszają paluszkami i ponad głowami i powoli i wszystko odmieni opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi. W naszym ogródeczku dz. rysują rękoma koła przed sobą. grządki zazieleni Raz dwa trzy. dz. klaszczą 3 razy

3.Rozwiąż zagadkę . Porozmawiaj z rodzicami kim jest i co robi osoba z zagadki ( ogrodnik)

Spotkasz go w ogrodzie, gdzie pracuje co dzień dba o krzaki i kwiatki, sadzi rośliny z użyciem łopatki.

4.Obejrzyj film i zapamietaj jak najwięcej nformacji

5.Pokoloruj obrazek ( kolorowanka poniżej)

Domowe Przedszkole – 12.04.2021 – Motylki

Dziś obchodzimy Dzień Czekolady! Zapraszam Was na czekoladowe zabawy! https://view.genial.ly/60702…/presentation-dzien-czekoladyPrzed zajęciami przygotujcie: dwie miseczki, kostki czekolady, pałeczki, kredki lub rękawicę kuchenną, roztopioną czekoladę/krem czekoladowy, wafle tortowe, bądź kartkę, naleśniki, blender, mrożone kawałki banana, kakao w proszku.

Religia Motylki i Pszczółki – 9.04.2021 r.

Grupa: Motylki

Temat: Poznajemy mszę świętą czyli Eucharystię Dowolna modlitwa rodzica z dzieckiem Oglądanie animacji pt. „ Po co chodzić do kościoła cz. 1”, https://www.youtube.com/watch?v=WWsH_z9xJ84 Oglądanie animacji pt. „Gdzie celebrujemy Mszę Świętą? cz.2” https://www.youtube.com/watch?v=kFQt6UIiUqE Krótka rozmowa rodzica z dzieckiem na temat treści obejrzanej animacji Modlitwa piosenką „Bóg nie umarł Jezus żyje” https://www.youtube.com/watch?v=T4hR-Qmd28I

Grupa: Pszczółki

Temat: Dzieckiem Bożym jestem Ja Modlitwa Znakiem Krzyża Wysłuchanie audycji „ Dzieckiem Bożym jestem Ja” https://www.youtube.com/watch?v=PyUYbJV6r-g Kolorowanka „Pozwólcie dzieciom przychodzić do mnie” ( patrz załącznik Dzieckiem Bożym)

JĘZYK ANGIELSKI

https://view.genial.ly/5ecfd6…/presentation-farm-animals-3

Domowe Przedszkole – Motylki – 09.04.2021

Motylki dzisiejsze zajęcia odnajdziecie pod tym linkiem https://view.genial.ly/606…/interactive-image-gospodarstwo

Domowe przedszkole Pszczółki – 9.04.2021

Skąd się bierze wełna ?

1.Rozwiąż zagadke słowną: ( baran )

Na polanie trawkę je, Wybrzydzając bee i bee, Wełnę ma i duże rogi, Gdy go spotkasz zejdź mu z drogi.

2. „Wełniany baranek” – słuchanie wiersza J. Gałkowskiego.

Ten mały nasz baranek wszyściutko ma wełniane. Wełniane ma trzewiczki, wełniane rękawiczki. Co tu robisz, baranku? Chłodno dzisiaj od ranka, chmurki w niebie jak pianka. Ten mały nasz baranek wszyściutko ma wełniane. W kołnierzu futra pełnym ma łepek cały z wełny. Ślicznie ci jest, baranku, w tym wełnianym ubranku.

Rozmowa na temat treści wiersza.

Kto jest głównym bohaterem wiersza? Jak ubrany był baranek? Jak myślicie czy ubranie baranka jest ciepłe? Jak nazywa się samica barana? Do czego potrzebna jest wełna, którą mamy dzięki owcom?

3. Jak powstaje wełna ? Obejrzyj film edukacyjny a na końcu przujrzyj się historyjce obrazkowej i zapamietaj .Jeżeli masz możliwosć wydrukuj ja sobie.

4.Owieczki na łące – zabawa ruchowa – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko leży na łące (dywanie) i udaje śpiącą owieczkę. Na uderzenie w ręce zaczynaja czworakować. Na tupniecie i hasło Wilk idzie! owieczka zatrzymuje się bez ruchu.

5. Praca plastyczna – Wypełnij baranka np płatkami kosmetycznymi , watą czy patyczkami do uszu. Baranek znajduje sie poniżej . Pochwal się swoją pracą w komentarzu.

6. Dla utrwalenia wiadomości z całego tygodnia zaśpiewaj znaną Ci poisenke pt Dziadek farmę miał. https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

Domowe Przedszkole – Motylki – 8.04.2021

Zajęcia znajdziecie pod linkiem https://view.genial.ly/…/interactive-image-na-wiejskim…

Domowe Przedszkole Pszczółki- 8.04.2021 Skąd sie bierze mleko ?

1. Wysłuchaj odgłosy zwierząt zyjących na farmie i spróbój odgadnac.

2. Wysłuchaj i obejrzyj uważnie film i zapamietaj jak najwięcej szczególów.

3.Zabawa dydaktyczna „Mleko i co dalej?” – dziecko z zawiązanymi oczami próbuje po jednym produkcie mlecznym i odgaduje co to jest. Tworzenie zbioru produktów zrobionych z mleka.( produkty potrzebne do zabawy np ser ,jogurt, itp To co znajduje sie w domu .

4.Zabawa ruchowa jakie mleko daje krowa?”

Dziecko bądz rodzic jest krową. Rodzic bądz dziecko ktore nie jest krową pyta„Krówko, krówko, jakie mleko dajesz?” Krowa odpowiada np. różowe, zielone, wprowadzając w błąd uczestników, dopiero na hasło białe, dana osoba ucieka, a krówka je goni. Następnie jest zmiana.

5. Wykonaj ćwiczenie w karcie pracy ( karta pracy 2)

Domowe Przedszkole – Motylki 7.04.2021

https://view.genial.ly/606c530f…/presentation-g-jak-garnek

Domowe Przedszkole Pszczólki -7.04.2021 Po co hodujemy zwierzeta ?

1. Obejrzyj film bardzo dokładnie a na końcu wykonaj ćwiczenia.

2. Wysłuchaj opowiadania a następnie porozmawiajcie razem z rodzicami na temat emocji jakie występowały w opowiadaniu. Jakie jeszcze znacie emocje zarówno pozytywne jak i negatywne. ,,Na wiejskim podwórku” bajka terapeutyczna Tatiany Jankiewicz,,

Za górami, za lasami, wśród złotych pól i zielonych traw, na pięknej polanie otoczonej dębami znajdowała się wioska, a na jej skraju małe podwórko, na którym mieszkały zwierzęta. Wśród mieszkańców były czarno-białe krówki, różowe świnki, brodate kózki, żółte kaczuszki, kurki, indyki i milutkie króliki. Życie tam płynęło spokojnie, a zwierzątka żyły w wielkiej przyjaźni. Całe dnie spędzały na zabawach, figlach i psotach. Były dla siebie miłe, dobre i uczynne, często mówiły proszę, przepraszam, dziękuję. Wszystkie zwierzęta bardzo się lubiły i pomagały sobie w trudnych chwilach. Zwierzątka dbały o swój wiejski ogródek, w którym rosły piękne, kolorowe kwiaty. Codziennie troszczyły się o nie, podlewały je, a one odwdzięczały się kolorami, jak tęcza i cudownym zapachem. I tak mijał dzień za dniem, miesiąc za miesiącem… Pewnego dnia stało się coś strasznego. Na wiejskie podwórko wkradła się ZŁOŚĆ. Niespostrzeżenie zapanowała nad każdym mieszkańcem podwórka. Szeptała zwierzątkom niemiłe słówka, namawiała do kłótni. Od tego czasu na podwórku zapanował bałagan i hałas. Zwierzęta kłóciły się ze sobą – świnki wyzywały kózki, kaczki wyzywały kurki, a koniki podstawiały kopytka owieczkom i rżały ze śmiechu, gdy te przewracały się. Nie myślały o tym, że komuś może stać się krzywda. Zapominały o magicznych słowach. Nie potrafiły już bawić się razem, krzyczały na siebie, hałasowały i przestały uśmiechać się do siebie. Były dla siebie niemiłe, co bardzo cieszyło ZŁOŚĆ. Zwierzątka zapomniały również o swoim ogrodzie, o kwiatkach, pięknych jak tęcza, które powoli stawały się coraz brzydsze i już tak nie pachniały. Wieść o hałaśliwym i skłóconym podwórku rozniosła się po całym świecie i dotarła do dobrej, wiosennej wróżki, która postanowiła pomóc zwaśnionym zwierzętom. Zasmuciła się bardzo ujrzawszy ogródek pełen zwiędniętych kwiatów oraz wykrzywione od złości miny zwierzątek. Czarodziejka prosiła zwierzęta, by zmieniły swoje postępowanie, prosiła ZŁOŚĆ, by ta opuściła wiejskie podwórko i odeszła daleko ,daleko…ale ani zwierzątka, ani ZŁOŚĆ nie słuchały jej. Wtedy wróżka podarowała zwierzętom magiczne pudełko i poprosiła, by złapały w nie ZŁOŚĆ. Zwierzątka bardzo ucieszyły się z prezentu ,ponieważ były już bardzo zmęczone ciągłymi kłótniami. Gdy ZŁOŚĆ spała, złapały ją i włożyły do pudełka. W pudełku Złość zamieniła się w coś miłego i przyjemnego, w coś, co pozwoliło zwierzętom zrozumieć, że o wiele przyjemniejsze jest życie w zgodzie, gdzie nie ma hałasu, kłótni i gdzie panuje przyjaźń…

Na wiejskim podwórku znowu zapanował ład i porządek…

3. Wraz z rodzicami wykonaj ,, Świnkę skarbonkę ,, Link do wykonania pracy znajduje się poniżej . Podzielcie sie pózniej swoimi pracami w komentarzu.

4. Wykonaj kartę pracy ( karta pracy znajduje się poniżej )( karta pracy 1)

Maluchy –  Pszczółki -6.04
Temat: Nowe życie – Jezus żyje!

1. Utrwalenie piosenki „Bóg nie umarł Jezus żyje”
2. Kolorowanka „Zmartwychwstały Jezus” (patrz poniżej )
3. Dowolna modlitwa rodzica z dzieckiem

Starszaki – Motylki – 6.04
Temat: Jezus jedyną drogą do nieba

1. Modlitwa „Ojcze nasz”
2. Animacja „Jezus jedyną drogą do nieba” https://www.youtube.com/watch?v=MGK_mmPpmNQ
3.Kolorowanka „Jezus Chrystus” 

Domowe Przedszkole – Motylki 06.04.2021 https://view.genial.ly/606ae…/presentation-gliniany-garnek

Domowe Przedszkole 6.04.2021 Pszczółki 

  1. 1.Obejrzyj film bardzo uważnie i zapamiętaj. 
  1. Wysłuchaj wiersza pt Na wiejskim podwórku Stanisław Kraszewski  Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:  Krowa – łaciate cielątko,  Koza – rogate koźlątko,  Owca – kudłate jagniątko, Świnka – różowe prosiątko,  Kurka – pierzaste kurczątko,  Gąska – puchate gąsiątko, Kaczka – płetwiaste kaczątko, Każda prowadzi swoje dzieciątko!  Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.  Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.  Krowa – łaciate cielątko,  Koza – rogate koźlątko,  Owca – kudłate jagniątko,  Świnka – różowe prosiątko,  Kurka – pierzaste kurczątko,  Gąska – puchate gąsiątko,  Kaczka – płetwiaste kaczątko,  Każda zgubiła swoje dzieciątko!  Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.  Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.  Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”. Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki: Krowę – łaciate cielątko,  Kozę koźlątko,  Owcę – kudłate jagniątko,  Świnkę – różowe prosiątko,  Kurkę – pierzaste kurczątko,  Gąskę – puchate gąsiątko,  Kaczkę – płetwiaste kaczątko,  Znalazło mamę każde dzieciątko. 
  2. Zabawa ruchowo naśladowcza 

„Na wiejskim podwórku” 
Dziecko biega w różnym tempie (wolno ,szybko) Na uderzenie w ręce . Zatrzymują się i na hasło: Pieski – chodzą na czworakach i naśladują szczekanie psa. Na hasło: Koniki – biegną, zatrzymują się i grzebią kopytkiem. Na hasło: Koguty – stają na jednej nodze i naśladują pianie koguta. 

4.Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy ( karty pracy ponizej ) 

Piątek – 2.04.2021 r. „Pszczółki”

Temat: Wielkanocne zabawy plastyczne

1. Co wkładamy do koszyka – przygotowanie koszyczka wielkanocnego wraz z rodzicami na Wielką Sobotę

2, Pokoloruj koszyczek Wielkanocny ( załącznik koszyczek wielkanocny)

3,Zadania w Kartach pracy (patrz załączniki; karta pracy nr 2 i 4)

4, Zabawa ruchowa, naśladowcza „Dziwne kroki”. Dziecko porusza się swobodnie, Rodzic po kolei wymienia, czyj chód dziecko ma naśladować. Chodź jak: świąteczny zajączek, pisklak, który dopiero wykluł się z jajka, brykający baranek, kwoka z jajkiem.

Domowe przedszkole – Motylki – 02.04.2021r.

Kochane Motylki dziś będzie zabawianie😉. Zanim klikniesz na ilustracje kliknij na 🐓, a następnie kolejno na cyfry i ilustracje. Link do zajęć: https://view.genial.ly/…/interactive-image-pisankowy-swiat Pozdrawiam ❤️🐣🐇🐥

2.04.2021 r. – Religia – Motylki
Temat: Raduję się zmartwychwstaniem Jezusa Alleluja!

  1. Modlitwa Ojcze Nasz
  2. Oglądanie opowieści biblijnej o zmartwychwstaniu Pana Jezusa
    https://www.youtube.com/watch?v=sC4o9AuysWw
  3. Modlitwa spontaniczna z rodzicami

2.04.2021 r. – Religia – Pszczółki
Temat: Nowe życie – Chrystus zmartwychwstał!

  1. Modlitwa piosenką znana piosenką „Alleluja, Alleluja Jezus żyje”
    https://www.youtube.com/watch?v=47sls4NPvyo
  2. Obejrzyj z dzieckiem animację na temat zmartwychwstania Pana Jezusa
    https://www.youtube.com/watch?v=ibDI81bXT8A
  3. Prezentacja ilustracji zmartwychwstałego Pana Jezusa
  4. Modlitwa spontaniczna z rodzicami

Domowe Przedszkole – Motylki – 01.04.2021r.

Kochane Motylki domowego przedszkola dzień czwarty, zajęcia na dziś znajdziecie pod linkiem https://view.genial.ly/…/interactive-image-jajko-symbol…

Domowe Przesdzkole Czwartek 1.04.2021 r. – Pszczółki

Temat: „Poznajemy tradycję świąt Wielkanocnych”

Jakie są tradycje Świąt Wielkanocnych? – próba odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Agnieszki Galicy Bajeczka wielkanocna.Rodzic czytając opowiadanie, trzyma gałązkę wierzby z „kotkami” i wyjaśnia, o jakich „kotkach” opowiada autorka tej historii.„Bajeczka wielkanocna” Agnieszka GalicaWiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.– Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:– Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej.Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk–puk i przygrzewało mocno.– Stuk–stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki żółty Kurczaczek.Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.– Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.– Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.– Wstawaj, śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń–dzeń, dzeń–dzeń.Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.– Co to? Co to? – pytał Zajączek.– Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.– To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:W Wielkanocny poranekdzwoni dzwonkiem Baranek,A Kurczątko z Zającempodskakują na łące.Wielkanocne Kotki,robiąc miny słodkie,już wyjrzały z pączka,siedzą na gałązkach.Kiedy będzie Wielkanoc?Wierzbę pytają.2. Rodzic zadaje dziecku pytania: Kogo obudziło wiosenne Słonko? Dlaczego Słońce ich obudziło? Rodzic pokazuje na obrazku: gałązkę wierzby, kurczaka, czekoladowego zajączka, baranka z cukru. Rodzic mówi.: Z gałązek wierzby z „kotkami” robi się palmy wielkanocne, które święci się na tydzień przed Świętami Wielkanocnymi, w Niedzielę Palmową. Kurczaki, Zajączki,Baranki, to symbole Świąt. Te zwierzęce postacie ozdabiają stół wielkanocny i wkładane są do koszyczka wielkanocnego. Rodzic pokazuje pusty koszyczek wielkanocny. W Wielką Sobotę święcone są wielkanocne koszyczki, które wypełnione są różnymi rodzajami pokarmów. Można też porozmawiać o tym, co wkłada się do koszyczka. 3.Zagadki wielkanocne” – utrwalenie wiedzy o zwyczajach wielkanocnych. Usiadły na gałązce wierzby kotki, jak na obrazie.Są szare, puchate, pewnie już wiesz, że to… (bazie)Gdy skorupka jajka pęka, wychodzi z jajeczka.Wygląda wtedy jak mała, żółciutka kuleczka. (kurczak)Mogą zaszywać się w lesie lub skakać po łące.Mogą też być czekoladowe to … (zające)Wełniane ma trzewiczki,i wełniane rękawiczki to…. (baranek)4.Zabawa ruchowa, naśladowcza „Dziwne kroki”. Dziecko porusza się swobodnie, Rodzic po kolei wymienia, czyj chód dziecko ma naśladować. Chodź jak: świąteczny zajączek, pisklak, który dopiero wykluł się z jajka, brykający baranek, kwoka z jajkiem.

Domowe przedszkole 31.03.2020 – Motylki 😍

Standardowo 😉 zapraszam do wspólnej zabawy! Zajęcia znajdują się pod linkiem https://view.genial.ly/6060bcc00…/presentation-j-jak-jajko

Domowe Przedszkole – środa 31.03.2021 r.Pszczółki:

W wielkanocnym koszyczku 1.„Co włożymy do koszyka wielkanocnego?” – rozmowa na dany temat.Rodzic mówi: W Wielką Sobotę święcone są wielkanocne koszyczki, które wypełnione są różnymi rodzajami pokarmów. R. wymienia i pokazuje kolejno co powinno znajdować się w koszyczku: malowane jajka (są symbolem odradzającego się życia) – kraszanki (pomalowane na jeden kolor) i pisanki (ozdabiane różnymi wzorami i kolorami), chleb (ma zapewniać ludziom dobrobyt i pomyślność), sól (chroni przed zepsuciem i złem), chrzan (ma zapewnić zdrowie i sprawność), kiełbasa (zapewnia zdrowie), wielkanocna babka (jest symbolem umiejętności i dostatku), baranek wielkanocny z czerwoną chorągwią (symbol Jezusa Chrystusa). 2. Zabawa ruchowa „Jestem pisanką” – dziecko zwija się w kulkę i turla się swobodnie po dywanie.3.Zabawa matematyczna z pisankami.Dziecko otrzymuje po 4 papierowe jajka innego koloru, układa je na białej kartce w kolejności od najmniejszego (u góry) do największego (na dole) i przelicza. Rodzic zadaje pytania:- Jakiego koloru jest jajko najmniejsze i największe?- Jakiego koloru jest jajko trzecie od góry?- Które z kolei jest jajko, np. zielone (licząc od góry).4. Rozwiązywanie zagadek wielkanocnych:Kolorowe jajka, barwne malowanki. Nie ma na nich wzorków, bo to są.?…..Jestem żółty, mały, puszysty i z jajka się wykluwam. Czy już wiecie, kto ja jestem?…….Ma skręcone rogi,złotem malowane,stoi z chorągiewką,wśród barwnych pisanek?……Choć już Święta bliskowiatr na dworze dmucha.Na talerzu w domu kiełkuje?…Kura je zniosła.mama przyniosła.Ugotowała i dzieciom dała?……5. Zaśpiewaj piosenkę „Pisanki, pisanki, jajka malowane” z wyuczonymi wcześniej elementami ruchu, zaproś rodzicówPisanki, pisanki – piosenka dla dzieci – YouTube

Domowe Przedszkole – Motylki – 30.03.2021r. Kochane Motylki zapraszam do wspólnej zabawy! Kliknijcie na link poniżej. https://view.genial.ly/…/interactive-image-co-bylo…

Domowe Przedszkole – Wtorek 30.03.2021

Pszczółki ,, Pisankowe rytmy ,,

1.Rozwiaż zagadki wielkanocne

– Po każdej nocy nadchodzi ranek. Po łące biega cukrowy…       ( baranek )

– Deszczyk wiosenny pada z chmurki. Te jajka zniosły dla nas…  ( kurki)    

– Zimą po śniegu pędzą sanki. W koszyku leżą barwne…            ( pisanki)

– Tata powiedział: Wielkanoc się zaczyna. Do stołu siada cała… ( rodzina)                                                                                                                                                 

2. Wielkanocna niespodzianka – ilustracja ruchowa wiersza  pt. „Czy to jajko czy nie jajko?”   (w tle słychać muzykę relaksacyjną, ). (    Muzyka relaksacyjna dla dzieci. Muzyka na dobry humor. Przyjemna lekka melodia🐾 🎶🤸‍♀️🍒Radosna Muzyka – YouTube) . Pobaw się wspólnie z rodzicami.                                                                                                

W gniazdku jajko raz leżało ( dzieci leżą na dywanie, zwijają się w kulkę), które dziwnie popękało.  Wyszła z jaja głowa mała (dzieci wychylają głowę, obracają ją na boki), małym oczkiem zamrugała (mrugają oczami). Na niej dziobek też malutki (usta zwijają w dziubek), co rozjaśni wszystkie smutki.  A na końcu małe nóżki (dzieci rozprostowują nogi), każda nóżka ma pazurki (poruszają palcami stóp).  Jeszcze tylko ogon mały (pokazywanie rękami ogona). Oto kurczak doskonały (dzieci wstają i prezentują wygląd kurczaka wskazując na siebie).

3. Zabawa muzyczno ruchowa Malowanie pisanek . Do zabawy potrzebne będą kartka papieru oraz pisanka bądź jajko najlepiej plastikowe czy papierowe tak żeby nie zbić.

 W rytm muzyki: Piotr Czajkowski – Walc kwiatów z Dziadka do orzechów – YouTube
Dziecko

– ugniata kartkę papieru w dłoni/dłoniach,
– przekłada pisankę z ręki do ręki,
– wykonuje określone ruchy do muzyki, jeżeli usłyszą kolor swojej pisanki np. Dziecko, które mają czerwoną pisankę podskakują wysoko/żółtą obracają się dookoła własnej osi/niebieską tupią nogami, itd.

Inna propozycja zabawy Malowanie pisanek metodą Aktywnego słuchania muzyki wg B. Strauss – YouTube

4.Zaśpiewaj wspólnie z rodzicami piosenkę którą doskonale znasz

Pisanki, pisanki – piosenka dla dzieci – YouTube

30.03.2021 r. – Religia – Pszczółki 

Temat: Cieszę się, że Jezus żyje. Poznanie tradycji święcenia pokarmów. Omówienie i wyjaśnienie znaczenia potraw z koszyka. 

  1. Modlitwa „Aniele Boży” https://www.youtube.com/watch?v=DOB2XFw8Pns 
  2. Rozmowa rodzica z dzieckiem porannego posiłku –  śniadania
  3. Prezentacja ilustracji przedstawiającej dzieci idące z koszykami do kościoła i jej omówienie. 
  4. Kolorowanie wielkanocnego koszyka (patrz załącznik wielkanocny koszyk) 

30.03.2021 r. – Religia – Motylki
Temat: Razem z Jezusem przeżywamy drogę krzyżową
Cel: Kształtowanie postawy szacunku wobec krzyża. Wyjaśnienie pojęcia Droga Krzyżowa. Prezentacja
obrazów stacji Drogi Krzyżowej. Nauka modlitwy „Któryś za nas cierpiał rany…”

  1. Modlitwa rodzica z dzieckiem „Któryś za nas cierpiał rany…..” x3
  2. Co to jest droga Krzyżowa – odsłuchanie audycji
    https://www.youtube.com/watch?v=5bJWaMnsjlM
  3. Narysuj krzyż i pokoloruj
  4. Nauka rymowanki „ Tyś na krzyżu umarł za mnie – boś ukochał mnie o Panie
  5. Modlitwa piosenką „Rysuję krzyż” https://www.youtube.com/watch?v=jIt6drkOdRg
  6. Prezentacja wybranych przez rodziców obrazów stacji Drogi Krzyżowej

Domowe Przedszkole – poniedziałek 29.03.2021

Pszczółki  

,, Wielkanocny zajączek ,

  1. Rozwiąż zagadkę o przeczytanie poproś rodzica Długie ma uszy , jeszcze dłuższy skok, Na słodkości od niego czekasz cały rok ( zajączek)
  2. Wysłuchaj opowiadania o wielkanocnym zajączku Historia Wielkanocnego Zajączka – audiobook – YouTube
  3. Pobaw się razem z rodzicami . Do zabawy potrzebne będą nasze rączki. Powtarzajcie i pokazujcie.

Zajączki

Tutaj są zajączka uszy, (podnosimy do góry palec wskazujący i środkowy)   a tu jego nos. (kładziemy kciuk na zgiętych – 4 i 5 palcu)  Tak zajączek kica, (zginamy i prostujemy kilka razy rękę nadgarstku.) tak ze strachu drży. (potrząsamy dłonią) Tak zajączek się przytula, (przytulamy rękę do brody, głaszczemy palcami policzek)   i swe uszka stula, (zginamy palec wskazujący i środkowy)  kiedy idzie spać. (kładziemy jedną dłoń w drugą) 4. Pokoloruj wielkanocnego zajączka najpiękniej jak potrafisz ( kolorowanka poniżej )

Domowe Przedszkole – poniedziałek 29.03.2021

Motylki

Witajcie Motylki!!!Zapraszam Was do wspólnej zabawy!

Kliknijcie na link poniżej 👇😽https://view.genial.ly/…/interactive-image-wielkanocne…

Dodatkowe karty pracy: Wytnij i dopasuj rymujące się wyrazy https://drive.google.com/…/1urPo0HC2zbRTSWgaUDi41C…/view

Dodatkowe karty pracy: https://kochammleko.pl/…/pobierz-wielkanocne-karty-pracy/